Gegužės 2-16 d. darželyje vyko projektas ,,Lietuvių kultūros dienos“ . Tai lietuviškų patiekalų, lietuviškų pasakų, lietuvių liaudies instrumentų dienos. Kartu su ugdytiniais žiūrėjome filmą, kaip iš įvairių nebenaudojamų daiktų galima pasigaminti barškutį ar būgną, smuiką, tambūriną ar gitarą, klausėmės jais atliekamų populiariosios ir klasikinės muzikos kūrinių. Vaikai buvo supažindinti su įvairiais muzikos instrumentais, skirtingais jų tembrais bei formomis. Kiekvienas galėjo ne tik pamatyti, bet ir paliesti, išgauti garsą tikru instrumentu. Vyko ir kūrybinės dirbtuvėlės, kurių metu ,, Boružėlės” grupės vaikai gamino muzikos instrumentus iš antrinių žaliavų ir jais muzikavo. Pastebėjau, kad vaikai labai kūrybingi, jie geba rasti net po kelis to paties instrumento garsinius atspalvius. Žaisdami vaikai mokėsi atpažinti muzikos instrumentus iš klausos – taip ugdomas vaikų klausos dėmesys, jautrumas garsui. Juk svarbu ne tik garsiai groti, bet ir išgirsti tylius, subtilius garsus. Muzika daro įtaką vaiko dvasiniam gyvenimui ir padeda skleisti gėrį ir grožį. Vienas svarbiausių muzikos ugdomųjų paskirčių – skatinti teigiamas emocijas.
Pasakos – tai puikus būdas lavinti vaikų kūrybiškumą, sakytinę kalbą bei vaizduotę. Jos moko vaikus įvairių vertybių tokių kaip drąsa, jautrumas, užuojauta. Vaidinant pasakas jie mokosi bendrauti, geriau pažinti save, pasaulį, pajusti kitų norus bei emocijas, ugdyti draugiškus tarpusavio santykius. Pasakas vaikai labai mėgsta ir noriai jų klausosi ne tik dėl siužeto, bet ir dėl galimybės fantazuoti, bei kurti. Vaikai klausydamiesi pasakų: ,,Trys paršiukai“, ,, Vištytė ir gaidelis “, ,,Kiškio ir lapės trobelė“, ,,Katinėlis ir Gaidelis“ suprato, kad gėris visada nugali ir, kad visos pasakos baigiasi laimingai.
Kartu su vaikais, ne tik skaitėme pasirinktas pasakas, bet analizavome ir įvairiais metodais ugdėme vaikų lietuvių kalbos vaizdingumą, pasitelkėme ir STEAM metodikos elementus. Vaikai kūrė pasakų personažus, gamino aveles, inscenizavo siužetus, atkartojo ir kūrė įvykių sekas. Visose teminės savaitės organizuotose veiklose vaikai patyrė daug teigiamų emocijų, ugdėsi kūrybiškumą, kalbinius gebėjimus, meilę knygai, gimtajai kalbai ir lietuviškam žodžiui.
Taip pat su vaikais kalbėjome apie tai, ką mėgsta valgyti lietuviai, kokie tai nacionaliniai lietuviški patiekalai.
Veiklos metu, prieš pietus, ugdytiniai gamino šaltibarščius iš namų atsineštų produktų. Vaikai mokėsi pjaustyti peiliais agurkus, svogūnų laiškus, kiaušinius, virtas bulves, tarkavo virtus burokėlius, maišė kefyrą su pienu, bėrė druską. Taip buvo smagu ir skanu, kad keletą vaikų net prašė antros šaltibarščių porcijos. Pati veikla vaikams įrodė, jog maistas tik tuomet skanus, kai būni kruopštus, susikaupęs, bendradarbiauji su kitu ir esi geros nuotaikos.
Organizavo ir pravedė veiklas lietuvių kalbos mokytoja Donata, grupės mokytojos Sveta, Žana, Alfreda.