Menu Close

MATAU, GIRDŽIU, LIEČIU, UODŽIU, RAGAUJU…

Žmogus apdovanotas puikiais instrumentais, kurių dėka gali pažinti pasaulį, save, justi savo kūną, orientuotis aplinkoje, naudotis daiktais, fiksuoti įvairiausius išorės siunčiamus signalus, bendrauti su žmonėmis, išreikšti save. Tos gamtos dovanos vadinamos pojūčiais. Vaikai aplinkinį pasaulį pažįsta per savo pojūčius: ragaudami, liesdami, uosdami, matydami, girdėdami. Išvystyti pojūčiai padeda vaikui geriau orientuotis aplinkoje, skatina mąstymo, atminties, dėmesio vystymąsi. Lavindami ikimokyklinio amžiaus vaikų pojūčius, padėsime vaikui atrasti savąjį aš, ugdysime gebėjimą įsisąmoninti savo norus, jausmus, poreikius, mokysime kelti tikslus ir juos įgyvendinti. Vaikai labiau pasitikės savimi, o svarbiausia išmoks naudotis pojūčiais ir juos vertinti.

Dviejų savaičių bėgyje ugdytiniai iš “Zuikučių” grupės su savo auklėtojomis  žaisdami, stebėdami, eksperimentuodami pažino savo kūną bei  pojūčius. Atliko bandymą “ Atrask paveikslėlį” išsiaiškino, kad akių  pagalba mes matome.  Tyrinėjant muzikos bei aplinkos garsus suprato, kad ausys gaudo aplink mus sklindančius garsus. Ugdytiniai su uoslės pagalba bandė atpažinti kas slepiasi puodeliuose, suprato kad nosimi kvėpuojame ir užuodžiame kvapus. Žaidžiant žaidimą “ Ragauju” vaikai ragavo įvairius produktus, bandė juos atpažinti nematydami, tik ragaudami.

Visų veiklų vaikai smalsiai ir aktyviai veikė. Ugdytiniai domėjosi, norėjo viską išbandyti.

Renata Jurgo, Ana Purienė, Nataša Vasilevskienė.

 

Skip to content